Se det du också nästa år

Den första Maj varje år släpper de flesta av Sveriges gårdar ut sina kossor på grönbete. Efter att ha stått inne i ladan hela hösten och vintern är det återigen dags att få smaka på grönt gräs igen och kalvarna ser dagsljus för första gången. Det är bissart att vi stänger in dessa stora djur större delen av året men hur fel det än är så måste jag säga att man fylls med en lycklig känsla då man ser dessa otympliga klunsar hoppa omkring och uppskatta livet som det är. Kalvarna vågade sig först inte ut men efter lite påtryckning så sprang även de omkring på ängarna efter ett tag. Det var en lycklig dag, även för våra fyrbenta mjölkvänner!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hejsan!

Du frågade om skötsel på apelsinträdet. Har ingen anning, men jag hittade en sida där det fans lite info.

http://www.tradgardsmastaren.com/?s=artiklar&m=1&title=Citrus&iArtiklar_id=5

De är verkligen jättefina, så jag bara hoppas att den kommer överleva.

2010-05-05 @ 15:01:56
URL: http://[email protected]
Postat av: dannie

Hej! Vad roligt att ni blev inspirerade! Själv är jag inte helt och hållet vegetarian än, men äter inte griskött sen 10år tillbaka. Dock har jag dragit ner på köttkonsumtionen rejält. Det är ju så viktigt att folk vet vad de har på sig och använder för produkter. Själv försöker jag att köpa icke djurtestade produkter i den mån det går. Som synd är är det så få företag som är helt fri från djurtestade produkter nu. Men jag tror det snart kommer bli fler!! Lycka till med bloggen! kram

2010-05-06 @ 07:55:25
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0