Ny Kategori, Nytt intresse

Jag ska avslöja en hemlighet. Var tredje vecka exakt på dagen går jag till biblioteket. Inte universitetsbiblioteket utan det gamla hederliga stadsbiblioteket. Jag går dit för att lämna tillbaka de böcker jag har lånat och sedan lånar jag med mig fyra nya hem.

De böcker som jag har hemma nu är:
- Agneta Nyholm Winqvist: Feng Shui för svenska hem
- Blossom Tainton: Ny kraft med Blossom
- Marguerite Walfridson: Huskurer och läkekonst
- Deke McClelland: Photoshop CS Bibeln

Alla är väldigt intressanta men den jag tänkte belysa just här och just nu är den förstnämnda. Feng Shui är verkligen intressant. Det är kul att läsa om hur olika föremål, färger och energier berör oss och påverkar oss. Så boken till ära har jag skapat en ny Kategori, Feng Shui!



Det borde ligga i allas intresse att läsa lite om det. Man behöver inte följa det till punkt och pricka, men i alla fall ha det i baktanken. Allting som tas upp i boken är otroligt logiskt när man väl tänker efter. Man pratar om hur allting på vår jord är uppbyggt av energi och att man på en undermedveten nivå kan känna alla dessa energinivåer. Inte genom meditation eller något utan helt enkelt hur vi uppfattar saker och ting som tex färger, material och positioner. Jag blev i alla fall intresserad så jag tänkte dela med mig av det till er vare sig ni vill eller inte. Det är nyttigt för er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0