Kommer på Sebastian

Jag smyger in i TV-rummet och kommer på Sebastian med att sitta och titta på SVT. Just nu visar SVT en dokumentär om andra världskriget.

- Seriöst, har du kul?, säger jag. Uttråkad av den bistra stämningen från den svartvita bilden.
- Ja, det är intressant... , säger Sebastian utan att titta åt mitt hål.
- Det är ju verkligen astråkigt, varför tittar du på det??
- Jag vill veta vem som vinner.
.
Jag kunde höra att han hade glimten i ögat även om jag inte såg den. Men det förklarar fortfarande inte varför min älskling självmant sitter och tittar på en svart-vit dokumentär om andra världskriget. Detta är inte första gången jag kommer på honom. En annan gång satt han och kollade på en man som flyttade ut på landet för att se om han kunde överleva i ett litet torp i ett år. Han slaktade grisar och odlade potatis. Underhållande?
Och gissa vad som går på TV just nu, as we speak... Surprise!!! En dokumentär, om Ostindiska kompaniet. Han sitter som en gammal gubbe, kliar sig på pungen och säger:
.
- Vad segt, segelbåtarna kom 4 km på en timma. Det hade ju gått snabbare att gå...
Jag ger UPP!!!

Kommentarer
Postat av: Nanny

tack så mkt, ska kolla där nästa gång :p

2010-05-15 @ 12:09:30
URL: http://nannyclaesson.blogg.se/
Postat av: Liiv

Hahah, det där låter faktiskt ganska frustrerande :o

2010-05-16 @ 15:06:54
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0