En tvålfight...




Inom en snar framtid nu så kommer jag flytta till en ny lägenhet och förhoppningsvis en större. Mitt badrum idag är inte så mycket att tala om och jag skriker efter ett större handfat. I dagens läge är det bara den traditionella pumptvålen som gäller för. En fast tvål hade bara envisats med att åka ner i handfatet om jag hade haft en sådan. Men jag kan inte låta bli att undra vad man ska ha i framtiden. Vad är snyggast, vad är lättast, vad är bäst?

Personligen tycker jag att den fasta tvålen är vackrast. Den kommer i så många olika färger och former, och med en fin tvålkopp kan den sätta prägel på ett helt badrum. Däremot är den jobbig att använda. Den klibbar fast sig i skålen när den är blöt och alla bakterier ligger kvar på den efter att man använder den. 

Pumptvålen däremot är hygienisk, lätt att använda och kladdar mindre men jag tycker att den ger ett sådant sterilt intryck. Den är hård medans den fasta tvålen bringar mjukhet till badrummet.

Så när jag flyttar kommer det att vara fasta tvålar i badrummet. Men i köket, där får nog pumpen komma fram. Det hade ju varit sorgligt att kladda ner den fina tvålen med köttfärssås...

Hur ser det ut hos dig?

bildkällor: fast tvål, tvålpump

Kommentarer
Postat av: ethel

Jag tycker inte riktigt om pumptvål, har en stor skål/mugg som tvålhållare istället :P Så får den fasta tvålen ligga där.



SV: Egentligen är det helt sjukt att man känner sig stressad, jag menar mycket händer ju inom bara ett enda år. Men vissa dagar så ^^

2010-05-05 @ 17:42:42
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0